Рекомендації учням-учасникам турнірів

Розподіл завдань:

1) Розподіляйте завдання так, щоб вони більш-менш відповідали програмі того чи іншого класу, а також розумовим здібностям учня.

Розв’язання завдань:

1) Перш за все, варто проаналізувати саме завдання. Виділити ключові слова.

2) Знайти значення всіх невідомих слів. Аналізуючи саме завдання, також потрібно зрозуміти, що саме повинно бути об’єктом вашого дослідження/аналізу і т.д., і від цього відштовхуватися.

3) Шукаючи відповіді на запитання, використовуйте кілька джерел та співставляйте. Відносьтеся так до виконання того чи іншого завдання як до підготовки роботи МАНу. Тобто, користуйтеся працями вчених, які досліджували саме ваше питання. Не лінуйтеся знайти ці праці. Або варто шукати статистику якихось міжнародних організацій чи журналів, які мають авторитетні посилання (ви повинні діяти в залежності від постановки самого питання).

4) Уважно прочитайте увесь знайдений матеріал. Обирайте саме основне, прагніть до того, щоб воно обов’язково охоплювало всю суть вашого завдання.

5) Якщо це не історичний турнір, уникайте великої кількості дат та незначних подій. Використовуйте тільки самі основні події, які тим чи іншим чином вплинули на той чи інший факт вашої роботи/ дослідження/ завдання.

6) Оформлюйте все в логічній послідовності так, як це йде по суті самого питання.

7) Не намагайтеся вирішити питання тільки користуючись основним словом чи поняттям. Це – помилка. Рухайтеся по самому завданню. Ваші відповіді повинні слідувати чітко за запитаннями. Від вас не вимагається щось конкретно більше, ваше основне завдання – дати чітку і точну відповідь на поставлені запитання.

8) Бажано робити до кожного питання вступ, актуальність. У вступі ви вводите у курс справи. Звичайно, що не з будь-якого питання можна вивести актуальність, але намагайтеся це зробити. Обов’язковим компонентом є висновки. У них ви повторюєте або підсумовуєте все те, що було вами сказано вище, тільки у короткій формі. Висновки дають зорієнтуватися вашим опонентам, і відповідно потім відзначити, що ви сказали, а що випустили.

N.B! Помилкою є використання словосполучення «підведемо підсумки», правильно казати «підібֹ’ємо підсумки» або краще сказати «перейдемо до висновків / підсумків».

9) Ви повинні будувати до кожного завдання реферат (який покладете у папку, та який міститиме всю інформацію про ваше питання), доповідь (якою будете користуватися при виступі), а також презентацію (яка буде наочним підкріпленням ваших слів).

10) У рефераті обов’язково вказуєте літературу, якою користувалися.

11) Не є обов’язковим, але завжди є плюсом те, коли учні заздалегідь готують запитання. Потім у стресовій ситуації, під час бою, трапляється, що неможливо зорієнтуватися і мобілізувати свої сили, тому дана тактика заздалегідь підготовки питань є схвальною.

Підготовка доповіді:

1) Доповідь, як правило, готується після того, як готове вже саме завдання.

2) Доповідь повинна містити основну інформацію та повну відповідь на поставлені запитання.

3) Будується у чіткій послідовності фактів/подій або за певним принципом.

4) У своєму виступі обов’язково повинні продемонструвати вступ, актуальність, відповідь на поставлені питання, а також висновки.

5) Доповідь бажано знати напам’ять. Але не виключаємо людський фактор, тому маємо її при собі. Бажано нею користуватися по мінімуму.

6) Щоб ваша доповідь була цікавою та захоплюючою, знаходьте якісь цікаві факти або подавайте звичайне у незвичайній формі.

Підготовка презентації:

1) У презентації повинен бути самий основний матеріал: мінімум тексту, більше малюнків.

2) Використовуйте Smart Art, діаграми і т. ін.

3) Текст повинен бути читабельним, а таблиці чи блок-схеми не повинні зливатися з вашим дизайном презентації.

4) Фон повинен бути одного/двох/максимум трьох кольорів. Це робиться для того, щоб ваші слухачі могли спокійно, без напруги прочитати або побачити все те, що є у вас на слайді.

5) Презентація повинна містити суть самого завдання, висновки. Бажано, щоб був слайд «Дякую за увагу!»: так прийнято, але це не обов’язково.

Оформлення загальної папки:

1) Папка повинна містити титульну сторінку, де має бути подана основна інформація (назва команди, вид турніру, звідки команда і т. ін.). Можлива також фотографія команди.

2) Приємно перегортати таку папку, яка містить титульні сторінки до кожного завдання (де подано саме завдання, і хто його виконав). Не жалійте файлів, а тому вкладайте в кожен файл тільки 2 листки.

3) За папку відповідає завжди капітан команди. Адже це єдине джерело, звідки вся команда буде черпати інформацію про те, чи інше питання.

4) Всі завдання у папці повинні бути оформлені строго в одному шрифті, розмірі. Не варто забувати про інтервали та поля.

Виступ:

1) Не хвилюйтеся. Виступ на турнірі – це те саме, що виступ перед класом у школі.

2) Будьте впевненими, говоріть голосно, адже це привертає увагу.

3) Намагайтеся не допускати мовленнєвих та граматичних помилок, які часто «ріжуть вухо». Щось типу «приймати участь» замість правильного «брати участь» чи «по будням» замість «по буднях» є неприпустимим.

4) Формулюйте свою думку чітко і ясно.

5) Навіть, якщо доповідала одна людина, це не означає, що тільки вона повинна відповідати на запитання опонента і рецензента. Попередньо варто ознайомитися з усіма відповідями на питання, щоб уся команда могла у них орієнтуватися.

6) Для того, щоб вас слухала вся аудиторія, включаючи журі, варто користуватися деякими «секретами». По-перше, намагайтеся очима «взяти» кожного члена журі. Робіть це по порядку. «Взяли» одного, другого, потім знову повернулися до першого, перейшли до третього, і тримаєте усіх разом. Орієнтуєте на собі всю їхню увагу. Тому бажано доповідь знати напам’ять, щоб мати змогу візуально зосередити на собі всю увагу журі. За таким принципом і дійте, коли працюєте з усією аудиторією, яка залишилася. Не забувайте випромінювати впевненість.

7) Жестикуляція вітається (тому що так людина показує, що вона говорить від щирого серця), але не надмірна.

8) Особливо відмічається, коли виступ учня має свій власний стиль.

Відповіді на питання:

1) Мобілізуйте свої сили та намагайтеся відповідати на всі запитання, підключайте всю команду.

2) Якщо не знаєте правильної відповіді, краще скажіть, що «Ми не маємо відповіді на дане запитання». Ніхто не любить, коли затягують час при цьому, не знаючи відповіді.

3) Якщо питання, на яке ви повинні відповісти, є не по темі або його основне поняття не є об’єктом вашого дослідження/аналізу, то так і повідомте опоненту/рецензенту.

4) У дискусіях будьте толерантними, але не забувайте відстоювати свою думку та оперувати тільки фактами.

Команда-опонент:

1) Заздалегідь продумайте декілька завдань, які ви запропонуєте команді-доповідачу. Пам’ятайте, що доповідач може відмовитися від одного запитання.

2) Уважно слухайте доповідача. Запам’ятовуйте те, що він сказав, а що – ні. Використовуйте це у своєму опонуванні.

3) Задавайте тільки уточнюючі питання (якомога більше: це ваші бали), адже обласний турнір – це не рівень загальних питань. Саме під час опонування вам знадобляться заздалегідь підготовлені запитання.

4) Уникайте мовленнєвих помилок.

5) Опонент не має права задавати питання команді-рецензенту.

6) Не спішіть говорити зразу опонування. Обговоріть зі своєю командою позитивні та негативні сторони відповіді доповідача.

7) Не забувайте дякувати доповідачу за відповідь.

8) Так як ви маєте на опонування 5 хвилин, то це повинна бути розгорнута характеристика відповіді доповідача. Говоріть, що саме він використовував (які дефініції, факти, вчені, круглі столи, ті чи інші особливості і т. д.). Відмітьте, що доповідач, для прикладу, вказав на актуальність, використав вступ, таким чином ввівши нас у курс справи; подав висновки; використав презентацію, яка полегшила сприйняття матеріалу; відмітьте мову доповідача, чіткість, структурованість його виступу; командну роботу. Зверніть увагу на те, що НЕ сказав доповідач. Рухайтеся по самому завданню: відповів на перший і другий пункт, а на третій не відповів і т.д.

Команда-рецензент:

1) Використовуйте всі правила надані вище для опонента.

2) Задавайте питання як доповідачу, так і опоненту. Ви не повинні відповідати на свої питання.

3) Рецензію говорить одна людина (як доповідача, так і опонента). Рецензія не повинна бути такою розгорнутою, як опонування. Це повинен бути короткий, але чіткий аналіз. Що ж до опонента, то його варто оцінювати за такими критеріями: влучність та доцільність питань, командна робота, орієнтування у завданні; оперування певними термінами, поняттями, датами; адекватність оцінки доповідача.

4) Намагайтеся створити дискусію, адже рецензент має право задавати питання як доповідачу, так і опоненту.

Кiлькiсть переглядiв: 987

Коментарi

  • Вона

    2013-06-05 10:50:47

    Дякую!...

Новини

Опитування

Хто відвідував наш сайт?

Календар

Попередня Червень 2020 Наступна
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930